Vyhľadávanie


Military pravidlá na SMPC2013

20.05.2013 08:14

Celá akcia SMPC2013 bude vedené v duchu Military pravidiel.

 


Military Paintball
Pravidlá:
 
 
-military paintball sa svojimi pravidlami snaží čo najviac priblížiť reálnemu bojovému stretu
- hrá sa pokiaľ možno v autentických prostrediach vyhovujúcich danému scenáru(lesy, lúky, budovy, vojenské priestory ...) bez použitia umelých prekážok
- výstroj hráča podlieha scenáru hry a pokynom organizátora, vo väčšine prípadov sú to maskáče rôznych vzorov, uniformy, tematické oblečenie a doplnky dotvárajúce atmosféru scenára(zakázané sú športové dresy a pod. )
-značkovač by mal mať výhradne military vzhľad (imitácie skutočných zbraní popr. domáce úpravy obsahujúce aspoň 2 z týchto súčastí: pažba, imitácia zásobníka, predpažbie) iné športové značkovače musia byť zahalené/maskované tak aby svojim výzorom nenarúšali atmosféru hry(jedná sa hlavne o značkovače s výraznými/krikľavými farbami)
-hrá sa podľa scenárov napodobujúcich reálne bojové situácie, často sa jedná o simulácie vojenských operácií 
-dbá sa na kooperáciu, disciplínu a taktiku, každý tím má svojho veliteľa a rozdelené ďalšie úlohy ktorých plnenie je pre hráčov prvoradé
-na väčších akciách podliehajú tímy spoločnému hlavnému veleniu ktorého pokyny je každý podriadený povinný počúvať a plniť
-ideálne je, pokiaľ sa tímy nerozlišujú žiadnym farebným značením, k rozlíšeniu stačí heslo, signál, rozdielna pokrývka hlavy, v najideálnejšom prípade rozdielne maskovanie tímov (v prípade potreby sa rozlíšenie minimalizuje na nutné zlo)
- hráč sa riadi pokynmi organizátora a momentálnymi pravidlami danej hry
- pokiaľ to umožňuje prostredie, je povolené používať neranivú pyrotechniku (delobuchy, petardy, dymovnice), každý nesie osobnú zodpovednosť za jej nevhodné použitie (pravidlá použitia pyrotechniky určuje organizátor)
 
PB munícia
1. Hrá sa na obmedzený počet guličiek aby boli hráči donútení taktizovať a reálne prebíjať.
2. Maximálna veľkosť zásobníku na značkovači je 50, alebo menej (s výnimkou guľometu).
3. Na určitý počet hráčov (5-10) pripadá jeden guľomet, ktorý má väčší zásobník (100-200), guľomet musí mať reálnu váhu min. 7,5kg, pričom váha je meraná bez guličiek a flaše so vzduchom/CO2.
4. Maximálne množstvo munície na hru/život nie je obmedzené ak organizátor neurčí inak.
5. Hráči medzi sebou môžu "muníciu" zdieľať a predávať si ju.
6. Vyradený hráč môže zanechať svoju muníciu/značkovač na mieste kde zomrel, ale nesmie ju sám akokoľvek premiestňovať k inému hráčovi.
7. Je povolené používať iba guličky určenú pre PB mimo gumených tréningových guličiek.
 
Zásah
1. Hrá sa výhradne na zásah, nie na farbu (guľa sa nemusí rozprsknúť), pričom zásahom sa rozumie kontakt tela/výstroje s vystrelenou alebo odrazenou (guľa odrazená od prekážok, stien, zeme) strelou
2. Zásah platí do celého tela, vybavenia aj značkovaču hráča, podľa pravidiel organizátora sú buď všetky zásahy smrteľné alebo zásah do tela, hlavy a značkovaču je smrteľný ale zásah do ruky či nohy je braný len ako ľahké zranenie ktoré musí byť do určeného časového limitu ošetrené inak bude mať za následok smrť (to platí iba v prípade jednotlivej strely, ak je hráč zasiahnutý dvoma guľkami je to automaticky brané ako ťažké zranenie s následkom smrti).
3. Zásah platí aj od vlastného spoluhráča.
4.Ako smrteľný zásah sa počíta aj ústna výzva iného hráča v prípade že si hráč zloží ochrannú masku alebo ochranné okuliare.
5. Mŕtvy hráč nesmie brániť svojim telom ďalších v hre, brániť protihráčom v paľbe a spoluhráči ho nesmú využívať na krytie, preto pokiaľ okolo prebieha boj, zotrvá na mieste zásahu tak aby neprekážal, a pri najbližšej príležitosti sa odoberie na respawn.
6. Mŕtvy hráč zásadne NEROZPRÁVA až do doby, než príde na respawn (neinformuje ostatných hráčov o tom kto a odkiaľ ho zasiahol apod.).
7. Neplatí zásah od mŕtvoly, ktorá evidentne vystrelila až po tom, čo bola sama zastrelená.
 
Bezpečnostné pravidlá
1. Úsťová rýchlosť je obmedzená na max. 300 fps, bude každému hráčovi meraná pred hrou a môže byť meraná aj námatkovo počas nej
2. Každý hráč je povinný po celú dobu pohybu v hernom priestore používať ochrannú masku, alebo okuliare na PB.
3. Mimo herný priestor je zakázané strieľať inde než na vyhradených miestach.
4. Značkovač musí byť mimo herný priestor zaistená, prípadne použitý ochranný návlek/upchávka.
5. Nikto na nikoho mimo bojového poľa ničím nemieri.
6. Pokiaľ sa v hernom priestore vyskytne civilista, hra sa prerušuje, hráči si navzájom krikom "civil" predajú informáciu o jeho prítomnosti a hrá sa opäť až keď priestor opustí.
7. Pyrotechnika sa používa, iba pokiaľ to dovoľuje prostredie obzvlášť pri použití dymovníc je doporučené mať k dispozícii hasiaci prístroj.
8. Pokiaľ sa v hernom priestore stane požiar, alebo zranenie, je povinnosťou prítomných hráčov prerušiť hru, požiar zlikvidovať/zavolať pomoc, alebo pomôcť zranenému. 
 
Ďalšie možné pravidlá k zváženiu
1. Pyrotechniku je možné používať aj ako náhradu za granáty - v okruhu 10m, alebo v malej a strednej miestnosti kde exploduje sú všetci nekrytí hráči vyradený.
2. Zásah do značkovaču nevyraďuje hráča, ale len značkovač, ten môže byť hráčovi opravený inžinierom alebo môže použiť záložný či ukoristený značkovač.
3. Je možné simulovať osobné súboje, alebo omračovanie pokiaľ sa hráč nepozorovane priblíži k protivníkovi a dotkne sa ho (vyradí ho tým z hry).
4. Je možné využiť rôznu formu zdravotníkov, buď môže zdravotník ošetriť hráča zasiahnutého do končatiny (ostatné zásahy vyraďujú vždy) a jednorázovo ho vrátiť do hry (pri tom ho viditeľne označiť obväzom), alebo možno hráča zasiahnutého kamkoľvek určitú dobu ošetrovať a vrátiť do hry. Ošetrovanie musí ale trvať určitú vopred stanovenú dobu. V oboch prípadoch musí zdravotník doraziť k ranenému behom určeného časového limitu, inak je hráč vyradený (vykrváca).
5.Zásah do nepriestrelnej vesty a prilby spôsobí iba šok nie smrť(určitý časový limit je hráč omráčený/nepohyblivý), nepriestrelná vesta je braná do úvahy iba ak sa jedná o originál takejto vesty s min. hmotnosťou 10kg.
6.V prípade že sa jedná o ľahké zranenie, zásah do ruky znemožní hráčovi streľbu no smie sa ďalej voľne pohybovať (vyhľadať medika, skryť sa do jeho príchodu), zásah do nohy znemožní hráčovi pohyb no smie ďalej strieľať, v oboch prípad však hráč musí byť do určitého vopred stanoveného časového limitu ošetrený inak zomrie/vykrváca.
7.Pokiaľ je mŕtvola súčasťou hry(nachádza sa v hernom priestore) je možné sa za ňu kryť.
 
 
HARDCORE MILITARY PAINTBALL
 
-hardcore military využíva pravidlá MP, s výnimkou nasledujúcich:
1. Zásah sa neoznamuje vizuálne ani zvukovo, cieľ si len ľahne na zem.
2. Mŕtvola nerozpráva ani sa nehýbe - je mŕtva a je aj možné sa za ňu kryť.
3. Limit munície podľa typu akcie (60 až 200).
4. Preferencie reálneho spôsobu prebíjania a reálnej kapacity zásobníkov.
5. Úsťová rýchlosť obmedzená len možnosťami značkovaču.
6. Ochrana tváre, tela či končatín je vždy len na zodpovednosti každého jedinca, ochrana očí viac než odporučená.
7. Nie je zakázané strieľať do akejkoľvek časti tela hráča z akejkoľvek vzdialenosti akékoľvek množstvo munície.
8. Je povolená akákoľvek neranivá pyrotechnika (teda aj guľové pumy alebo slzný plyn).
9. Munícia nesená do hry sa zdieľa a vyradenému protihráčovi je možné ju odobrať.
10. Akcie môžu byť viacdenné, nonstop.
11. Hrať sa môže len na jeden život na celú akciu.